Velkommen til webhotelanmeldelser.dk. Vi anmelder webhoteller, der koster fra 11 kr./måneden og opad og har gode vilkår i forhold til forskellige behov.

AdWords for nybegyndere

Når du har en hjemmeside, der er tiltænkt en større gruppe besøgende, er det vigtigt, at du markedsfører den. Ellers er chancen for at få besøgende ret lille. En enkel måde at markedsføre sig på er gennem Googles Adwords. Det er specielt en god idé, hvis din hjemmeside er relativt ny og dit budget begrænset.

Det hele går ud på, at du køber søgeord hos Google. Din hjemmeside bliver da markedsført gennem en annonce, som du oplyser. Denne annonce bliver vist i forbindelse med, at nogen søger på netop dine søgeord i Google. Det betyder, at de der ser annoncen på din hjemmeside, allerede er interesseret i emnet du behandler, eller i det mindste i det ord de lige har søgt på.

Hvis vi forestiller os, at du har en virksomhed, der har en hjemmeside, som handler om hunde og som sælger produkter til hunde, så kan du købe dig ind på ord som ”hund” og ”hundefoder”. Når nogen så googler disse ord, bliver annoncer fra din side vist sammen med søgeresultatet. Hvis disse – formodentlig allerede potentielle kunder – derefter klikker på annoncen kommer de videre til netop din side.

Betal per klik

Du skal ikke betale for alle de gange din annonce vises, men kun for de gange nogen klikker på den. Det betyder, at det er en meget effektiv måde at annoncere på. Derudover er der kun en startafgift for de søgeord du vælger at købe. Hvor meget et ord koster kommer helt an på hvor populært det er at søge på. Et populært ord er selvfølgelig dyrere end et ord, der forekommer relativt sjældent.

Du kan også selv påvirke hvordan høje eller lave dine udgifter for Adwords skal blive, ved at styre tre ting:

  • Du kan for det første have et dagligt budget, dvs. et maximalt beløb du er villig til at betale for kampagnen per dag.
  • For det andet kan du styre ca. hvor meget hvert klik skal koste dig. Jo mere du betaler, desto bedre placeres annonsen.
  • Den tredje faktor, som du selv har mulighed for at påvirke er selvfølgelig relevansen i søgeordene du vælger. Det er derfor altid vigtigt, at du køber dig ind på så passende søgeord som muligt, således at de mennesker, der ser din annonce, virkelig har interesse for netop det du tilbyder.

En andet rigtig god funktion er, at du kan styre ind på folk, der søger fra dit område. Driver du en restaurant i København, er du måske ikke interesseret i at markedsføre dig i den øvrige del af Danmark og resten af verden. Med Adwords kan du begrænse annonceringen til mennesker, der søger fra et vist geografisk område.

Artikler - Uafhængige anmeldelser af Webhoteller. Copyright webhotelanmeldelser.dk 2017.

Hvad synes du om AdWords for nybegyndere? Skriv din vurdering.